24 Ağustos 2010 Salı

Alternatif Aurelio


Transferler hakkında pek yorum yapmam fakat Mehmet Aurelio transferi ile söyleyecek bir kaç şey bulabiliyorum bünyede... Daha önce malumunuz Fenerbahçe forması ile izledik Mehmet Aurelio'yu... Fenerbahçeli oluşundan ötürü ben pek sempatik bulamıyorum kendisini. Her ne kadar İspanya'dan gelecek olsada hala belleklerde Fenerli olarak göze çarpmakta Aurelio... Buradan yola çıkarak daha önce Ricardinho ile maç çıkışı bir anısı varken Aurelio'nun, Beşiktaş tribünlerinde de en azından antipatik bulunan bir futbolcuyken Beşiktaş'a kazandırılması biraz garip kaldı. Manevi olarak pek sempatik durmayacağı kesin Aurelio'nun. Özellikle ben kendisi hakkında, Fatih Terim'in Milli Takımı Milli olarak rotasyona uğratmasından dolayı, Türk Futbol Takımı'nın formasını giyen Aurelio'ya ön yargılı düşüncelere sahibim. Bu işin futbolculuğundan farklı karakteristik ve etki-tepki meselesidir.

Futbolculuğu ise tartışmasız gerçektir ki gidişi ile Fenerbahçe'nin hala orta alanda sekerek oynamasının temel nedenidir Aurelio... Real Betis'de her ne kadar kötü 2 sezon geçirmiş olsada sakatlıklardan ötürü, Aurelio'nun alternatifsiz bir orta alan oyuncusu olmasıda yadsınamaz. Beşiktaş açısından bu işi bağdaştıracak olursak, Mehmet Aurelio'nun Beşiktaş'ta, Necip ve Ernst varken forma yarışını pek zorlayacağını sanmamakla beraber, ancak milli takımdan dolayı Schuster'in gözünde bir nebze önde olabileceğini düşünmekteyim. Necip-Ernst ikilisinin 3 kulvarda yarışacak Beşiktaş'ı kaldıramayacağını da Schuster tarafından görülmesi açıkçası güzel bir durum. Çünkü Schuster Beşiktaş'a gerçekten ivme kazandırdı. Her kulvarda hemde... Beşiktaş artık futbol oynadığının farkında... Daha önce 7-8 tane defans oyuncusu ile maça çıkan bir takımın şimdi 7-8 tane ofansif futbolcu ile sahada olması zaten sil baştan Beşiktaş için mükemmel bir fırsat. Bununda altını çizen Schuster'in transfer konusunda ısrarcı olması, (bana göre) Beşiktaş'ı gerçekten 3 kulvarda yarıştırmak istediği izlenimini uyandırmakta... Aurelio transferi ile ben bu işin dahada netlik kazandığının farkındayım. Çünkü kadro yapısı artık bu şartlara uygun hale getirildi bir kaç eksik kalmasına rağmen...

Aurelio ile 2 yıllık anlaşma sağlandığı belirtiliyor. Şartlar neler henüz net bir bilgi sahibi olamadık. Aurelio sadece ve sadece yerli statüsünde oyuncu olduğu için bu takımda yer alacak diye düşünüyorum. "Fener'den Cimbom'dan topçu almayın"ı yönetim sanırım doğru anlamış ama taraftar olarak o besteye sıkıştırılacak bir kaç şey daha varmış gibi duruyor uzaktan bakınca...

Hiç yorum yok: