1 Kasım 2009 Pazar

Oynayana Göre Oynamak


Almanya'daki Wolfsburg maçında beklediğimin dışında ( saldırganlık olarak ) bir Beşiktaş izledim. Bunu şampiyonlar liginin ağırlığına bağlamıyorum. Bu bence Wolfsburg'un daha atik olmasından dolayı kaynaklanıyordu. Her ne sebepten olursa olsun Beşiktaşımın böyle istekli oynaması rakip etkiside olsa hoşuma gitti. Fakat sonra ne değişti? Hiç birşey... Marka değerinin tartışıldığı Turkcell Süper Lig'de yer alan takımlarla yapılan maçlarda Almanya dönüşü aynı hikaye gözler önüne serildi. Karşı takım ne kadar zorlarsa Beşiktaş o kadar kapanıyor, saldırıyor, bir şeyler yapmaya çalışıyor. Peki neden? Sistem yok. Kobay olarak kullanılıyor koca Beşiktaş. Mustafa hoca hala bir sistem oturtamadı. Ben oturtacağınıda sanmıyorum bu zihniyetle.
Ki;
Yusuf sol açık, olmadı Bobo sola yakın, Tello oyun kurucu, Ekrem yerine göre ön libero nereye kadar gidicek bilmiyorum. Bu oyuncular buraların adamları değil. İşi bildiğimden mi söylüyorum bunları? Tabiki de hayır. Fakat bu oyuncuların buralarda oynayamayacağını tahmin edecek kadar futboldan anlıyorum. Mustafa hoca bu kafayla giderse bizler kanser olmaya devam edicez. Bir futbolcunun yeriyle sürekli oynanmaz. Antrenmanlarda oynayabilir, fakat maçlar farklıdır. Bunun en açık örneğini yerini benimsemeden oynayan sonraki maça farklı bir yerde görev alarak orayada alışamayan bir kaçtane futbolcumuzu izleyerek anlamak çok basit. Pas yapılamama sebebide budur bence. Nereye kaçıcaklarını nerede duracaklarını forvet hattıda çözemez oldu. Oturmuş bir defansımız var eyvallah... Fakat oturtulamamış bir Ortasaha ve Forvet bölgemizi görmezden gelmesi sayın Denizli'nin garip kaçıyor. Oyunun seyrini değiştiren biz değilde rakip oluyor böylece. Şüphesiz bu takım ile sürekli birlikte olan kendisi. İşin bu yönü zaten insanı bu kadar çıkmaza sokuyor. Hani bazen diyorum, keşke geçen seneki takım ile hiç oynanmasaydı...


Ankaragücü veya Eskişehir gibi oynamayacağı aşikar Wolfsburg'un. Ankaragücü maçında 1-0'a yatabilrsin ama Wolfsburg, Ankaragücü gibi olmaz arkadaş olmaz...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yusuf sol açık, olmadı Bobo sola yakın, Tello oyun kurucu, Ekrem yerine göre ön libero .. Wolfsburg maçında böyle yaparsa maçı kazanacagımızı sanmıyorum..